Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Oμάδα πρωτοβουλίας

Αγαπητοί φίλοι, πανεπιστημιακοί, εκπαιδευτικοί, φοιτητές, σπουδαστές, γονείς, ενεργοί πολίτες,

Με αφορμή τη συμπλήρωση 60 χρόνων από την Οικουμενική Διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ αλλά και τη τραγική συγκυρία της δολοφονίας του 15χονου μαθητή Αλέξη Γρηγορόπουλου, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι συγκροτήθηκε μια ομάδα πρωτοβουλίας, η οποία σκοπό έχει να ιδρύσει το ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ & ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / ΠΑ.Δ.Α.Δ.Ε.
Το ΠΑ.Δ.Α.Δ.Ε. ως Μη Κερδοσκοπική και Μη Κυβερνητική Οργάνωση (ΜΚΟ) που ανήκει στο χώρο της Κοινωνίας των Πολιτών, σκοπό θα έχει:

· την ενδυνάμωση των δημοκρατικών θεσμών στον ευρύτερο χώρο της εκπαίδευσης,
· τον έλεγχο της κρατικής και θεσμικής εξουσίας για σύγχρονη, αποτελεσματική και κοινωνικά ευαίσθητη εκπαιδευτική διοίκηση και πολιτική,
· τον εντοπισμό και τη δημοσιοποίηση παραβιάσεων ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε όλο το χώρο της εκπαίδευσης,
· την ανάπτυξη της θέσης της Κοινωνίας των Πολιτών,
· την προώθηση της εκπαιδευτικής, πολιτικής, κοινωνικής και πολιτιστικής προσέγγισης των χωρών και λαών της Ευρώπης,
· την καταγραφή, μελέτη και εκτίμηση δράσεων, καλών και κακών πρακτικών φυσικών ή νομικών προσώπων φορέων και οργανισμών που δραστηριοποιούνται στο χώρο της εκπαίδευσης,
· τον εντοπισμό, την ανάδειξη και τη δημοσιοποίηση δημοκρατικών δυσλειτουργιών, οι οποίες οδηγούν σε παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στο χώρο της εκπαίδευσης,
· την αξιολόγηση φυσικών ή νομικών προσώπων, φορέων και οργανισμών που ασκούν εκπαιδευτική πολιτική και διοίκηση,
· την αλληλεγγύη και τη συνεργασία με συναφείς Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις σε εθνικό, ευρωπαϊκό ή διεθνές επίπεδο.


Καλούμε όσες και όσους εκπαιδευτικούς, πανεπιστημιακούς, φοιτητές, γονείς, ενεργούς πολίτες επιθυμούν να εμπλακούν και να βοηθήσουν, ο καθένας στο βαθμό που μπορεί, να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους στην ηλεκτρονική διεύθυνση: alionar@otenet.gr .


Επιτροπή Πρωτοβουλίας του ΠΑ.Δ.Α.Δ.Ε.

Αντώνης Λιοναράκης
Αναπλ. Καθηγητής ΕΑΠ

Βασίλης Μακράκης
Καθηγητής Παν/μίου Κρήτης

Βασιλεία Χατζηνικήτα
Αναπλ. Καθηγήτρια ΕΑΠ

Στάθης Μπάλιας
Επίκ. Καθηγητής Παν/μίου Πατρών

Βιβή Βασάλα
Καθηγήτρια Β/βάθμιας

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 4 Μαΐου 2011 Καταγγελία για την αντιμετώπιση των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες στο σχολείο και για τη στέρηση των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών που έχουν αναπηρία ή έχουν στην επιμέλειά τους άτομα με αναπηρία. Το Παρατηρητήριο για τη Δημοκρατία και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα στην Εκπαίδευση επισημαίνει και ταυτόχρονα καταγγέλλει την πλήρη αδιαφορία και τη μη εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για A. την αντιμετώπιση των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες στο σχολείο B. την παράβαση νομικών διατάξεων και συνταγματικών αρχών σε περιπτώσεις εκπαιδευτικών που έχουν αναπηρία ή έχουν στην επιμέλειά τους παιδιά με αναπηρία Ως προς την αντιμετώπιση των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες στο σχολείο: ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ : Εκατοντάδες μαθητές στα Ελληνικά σχολεία που χαρακτηρίζονται από μαθησιακές δυσκολίες βιώνουν καθημερινά τις αρνητικές επιπτώσεις της άγνοιας και της αδιαφορίας των εκπαιδευτικών και κοινωνικώ

ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΣΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Η Διοικούσα Επιτροπή του ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ κατά πλειοψηφία, δημοσιοποιεί το εξής ψήφισμα:  Η οικονομική κρίση που ξέσπασε το 2008 σε παγκόσμιο επίπεδο προκάλεσε τεράστια κοινωνικά προβλήματα, τόσο στις αναπτυσσόμενες όσο και στις αναπτυγμένες κοινωνίες. Η ανεργία, η φτώχεια και η εξαθλίωση μεγάλων τμημάτων του πληθυσμού έχει τεράστιες συνέπειες κυρίως για τα παιδιά, για την υγεία, τη διατροφή, τη στέγη και την εκπαίδευσή τους. Εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, το δικαίωμα στην εκπαίδευση πλήττεται σήμερα όλο και περισσότερο με ανυπολόγιστες συνέπειες, τόσο για τα παιδιά, όσο και για τους γονείς σε όλες τις χώρες του πλανήτη. Ταυτόχρονα, πλήττεται η ίδια η δημοκρατία και υπονομεύεται το μέλλον της, δεδομένου ότι τα τελευταία χρόνια οι κυβερνήσεις των αναπτυγμένων δημοκρατιών της Δύσης, αλλά και οι διεθνείς οργανισμοί έχουν επενδύσει πολλά στην εκπαίδευση, ως μέσο για την αναζωογόνηση της δημοκρατίας, αλλά και ως μέσο επίλυσ

Για μένα η γέφυρά μου ήταν και είναι το σχολείο.

«Για μένα η γέφυρά μου ήταν και είναι το σχολείο. Η αξία του σχολείου είναι για μένα μεγάλη, γιατί είναι πολύ δύσκολο στην πατρίδα μου να μας στείλουν οι γονείς μας να σπουδάσουμε. Εκεί σε πρώτη γραμμή είναι η δουλειά για να ζήσουμε και να γλιτώσουμε από τον πόλεμο. Είναι πολύ τυχερός λοιπόν όποιος πάει σχολείο. Τέλειωσα το γυμνάσιο και τώρα είμαι στην Α΄ Λυκείου. Είμαι πάνω στη γέφυρα. Δεν την πέρασα ακόμη. Θα την έχω περάσει μόλις με μετρήσουν όλοι σαν ίσο.» Λόγια του Γκολάμ, μαθητή του Διαπολιτισμικού Λυκείου Ελληνικού και πρόσφυγα από το Αφγανιστάν , που έφυγε μόνος από την πατρίδα του για να γλιτώσει από τη δίνη του πολέμου. «Είμαστε πολύ τυχεροί. Ξέρετε, ακόμα και τώρα υπάρχουν μέρη της Ινδίας όπου τα παιδιά δεν ξέρουν καν τι είναι σχολείο. Όλη τη μέρα δουλεύουν.» Λόγια της Σαντήπ, μαθήτριας του Διαπολιτισμικού Λυκείου Ελληνικού, κόρης οικογένειας μεταναστών από την Ινδία . Οι μαρτυρίες των μαθητών είναι από την ταινία της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης « Ξένοι στην ίδια πόλη » που πρ